Producent
: Harbin Aircraft Manufacturing Corporation
Państwo : Chiny
Typ : samolot transportowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, górnopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 14-07-1982
Data wprowadzenia : ?
Użytkownicy : Chiny, Kambodża, Erytrea, Gujana, Iran, Kenia, Mauretania, Myanmar, Namibia, Pakistan, Paragwaj, Peru, Sri Lanka, Tanzania, Uganda, Zambia
Państwo : Chiny
Typ : samolot transportowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, górnopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 14-07-1982
Data wprowadzenia : ?
Użytkownicy : Chiny, Kambodża, Erytrea, Gujana, Iran, Kenia, Mauretania, Myanmar, Namibia, Pakistan, Paragwaj, Peru, Sri Lanka, Tanzania, Uganda, Zambia
Dane techniczne Y-12 (II) Turbo Panda
Napęd | 2× Pratt & Whitney Canada PT6A-27 | |
Moc | [KM/kW] | 2 x 620 / 2 x 462 |
Rozpiętość | [m ] | 17,24 |
Długość | [m ] | 14,86 |
Wysokość | [m ] | 5,68 |
Powierzchnia nośna | [m2] | 34,27 |
Masa własna | [kg] | 2 840 |
Masa użyteczna | [kg] | 2 460 |
Masa całkowita | [kg] | 5 300 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 328 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | 250 |
Prędkość minimalna | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | 8,40 |
Pułap | [m] | 7 000 |
Zasięg maksymalny | [km] | 1 340 |
W produkcji od 1985 roku.
Wersje:
Y-12 (I): wersja zasilana przez dwa silniki Pratt & Whitney
Kanada
PT6A-11 (500 KM/373 kW); Y-12 (II): wyposażona w mocniejsze silniki
PT6A-27; Y-12 (IV)- wersja o zmienionych końcówkach skrzydeł
(rozpiętość wzrosła do 19,2 m), wzrosła masa startowa oraz ładowność do
19 żołnierzy; Y-12C - wersja Y-12 (IV) z silnikami WJ-9 turbośmigłowy;
Y-12E -wersja z 18 miejscami siedzącymi oraz silnikiem PT6A-135A.