Producent
: Kawasaki
Państwo : Japonia
Typ : szkolno-bojowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, górnopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 29-07-1985
Data wprowadzenia : 1988
Użytkownicy : Japonia
Państwo : Japonia
Typ : szkolno-bojowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, górnopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 29-07-1985
Data wprowadzenia : 1988
Użytkownicy : Japonia
Dane techniczne
Napęd | 2 × Ishikawajima-Harima F3-IHI-30 | |
Moc | [KM/kW] | 2 x 32,56 |
Rozpiętość | [m ] | 9,94 |
Długość | [m ] | 13,00 |
Wysokość | [m ] | 4,60 |
Powierzchnia nośna | [m2] | 21,00 |
Masa własna | [kg] | 3 790 |
Masa użyteczna | [kg] | 3 710 |
Masa całkowita | [kg] | 7 500 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 1 038 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | ? |
Prędkość minimalna | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | ? |
Pułap | [m] | 15 240 |
Zasięg maksymalny | [km] | 1 670 |
W
listopadzie 1981 roku firma Kawasaki zwyciężyła w programie MT-X i
została wybrana jako główny wykonawca produkcji nowego samolotu
szkolno-bojowego.
Program ten zakładał wprowadzenie do Japońskich Powietrznych Sił
Samoobrony nowych samolotów treningowych celem zastąpienia
starzejących się samolotów Lockheed T-33 i T-1 Fuji. Samolot w
produkcji od 1988 roku.
Wersje:
T-4 - dwumiejscowa wersja szkolno-bojowa
Uzbrojenie: posiada 3 węzły podwieszeń uzbrojenia.
Uzbrojenie: posiada 3 węzły podwieszeń uzbrojenia.