Producent
: Kawasaki
Państwo : Japonia
Typ : śmigłowiec rozpoznawczy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 06-08-1996
Data wprowadzenia : 24-01-2000
Użytkownicy : Japonia
Państwo : Japonia
Typ : śmigłowiec rozpoznawczy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 06-08-1996
Data wprowadzenia : 24-01-2000
Użytkownicy : Japonia
Dane techniczne
Napęd | 2× Mitsubishi TS1-M-10 | |
Moc | [KM/kW] | 2 x 884 / 2 x 660 |
Średnica wirnika | [m ] | 11,60 |
Długość kadłuba | [m ] | 12,00 |
Wysokość | [m ] | 3,80 |
Masa własna | [kg] | 2 450 |
Masa użyteczna | [kg] | 1 550 |
Masa całkowita | [kg] | 4 000 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 278 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | 220 |
Wznoszenie | [m/s] | ? |
Pułap | [m] | 4 880 |
Zasięg maksymalny | [km] | 550 |
Pod
koniec
lat 80-tych XX wieku Japońskie Lądowe Siły Samoobrony
opracowały wymagania dla nowego śmigłowca rozpoznawczego. Nowy
śmigłowiec miał w początkowej fazie uzupełnić a w końcowej zastąpić
śmigłowiec OH-6D budowany na licencji przez Kawasaki. Program otrzymał
oznaczenie X-OH. Swoje propozycje projektowe zgłosiły Kawasaki, Fuji i
Mitsubishi. Rozstrzygnięcie nastąpiło 18 września 1992 roku, zwyciężył
projekt firmy Kawasaki, którą ustanowiono głównym wykonawcą. Jednakże
firmy konkurencyjne wybrane zostały podwykonawcami. Trzy firmy powołały
Observation Helicopter Engineering Team, który rozpoczął wstępną fazę
projektową 1 października 1992 roku. W 1994 roku publicznie została
zaprezentowana makieta śmigłowca a dwa lata później przeprowadzono
oblot prototypu XOH-1. Śmigłowiec produkowany jest od 1998 roku pod
oznaczeniem OH-1 (natomiast nazwę Ninja otrzymał prawdopodobnie w 2002
roku).
Warianty:
OH-1 - śmigłowiec rozpoznawczy
Uzbrojenie: zawieszane na 4 pylonach
Uzbrojenie: zawieszane na 4 pylonach