Producent
: Hongdu Aviation Industry Corporation
Państwo : Chiny
Typ : zaawansowany samolot szkolno-treningowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa
Załoga : 2
Data oblotu : 13-03-2006
Data wprowadzenia : 2010
Użytkownicy : Chiny
Państwo : Chiny
Typ : zaawansowany samolot szkolno-treningowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa
Załoga : 2
Data oblotu : 13-03-2006
Data wprowadzenia : 2010
Użytkownicy : Chiny
Dane techniczne
Napęd | Ivchenko Progress AI-222K-25F | |
Moc | [kN] | ? |
Rozpiętość | [m ] | 9,48 |
Długość | [m ] | 12,27 |
Wysokość | [m ] | 4,81 |
Powierzchnia nośna | [m2] | ? |
Masa własna | [kg] | 4 960 |
Masa użyteczna | [kg] | 4 540 |
Masa całkowita | [kg] | 9 500 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | ? |
Prędkość przelotowa | [km/h] | ? |
Prędkość minimalna | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | 200 |
Pułap | [m] | 16 000 |
Zasięg maksymalny | [km] | 3 100 |
Samolot
został opracowany przez Hongdu Aviation Industry Corporation
przy wsparciu technicznym OKB Jakowlewa.
Warianty:
opracowywane są dwa warianty jednym z
nich jest zaawansowany samolot szkolno-treningowy (Ajt) zasilany przez
dwa ukraińskie silniki AL-222-25 a drugi to wiodący wariant myśliwca
treningowego (LIFT), zasilanego przez dwa silniki AL-222-25F z
dopalaniem
Uzbrojenie: rakiety i bomby zawieszane na 6 węzłach.
Uzbrojenie: rakiety i bomby zawieszane na 6 węzłach.