Producent
: Guizhou Aircraft Industry Corporation
Państwo : Chiny
Typ : szkolno-treningowy, lekki myśliwiec
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, średniopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 13-12-2003
Data wprowadzenia : 05-2007
Użytkownicy : Chiny
Państwo : Chiny
Typ : szkolno-treningowy, lekki myśliwiec
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, średniopłat
Załoga : 2
Data oblotu : 13-12-2003
Data wprowadzenia : 05-2007
Użytkownicy : Chiny
Dane techniczne
Napęd | Guizhou Liyang WP-13F (C) | |
Moc | [kN] | 44,1 / 66,7 |
Rozpiętość | [m ] | 8,32 |
Długość | [m ] | 14,55 |
Wysokość | [m ] | 4,10 |
Powierzchnia nośna | [m2] | 26,15 |
Masa własna | [kg] | 4 960 |
Masa użyteczna | [kg] | 4 840 |
Masa całkowita | [kg] | 9 800 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | ? |
Prędkość przelotowa | [km/h] | ? |
Prędkość minimalna | [km/h] | 230 |
Wznoszenie | [m/s] | 260 |
Pułap | [m] | 16 000 |
Zasięg maksymalny | [km] | 2 500 |
W
2001 roku Guizhou Aircraft Industry Corporation po raz pierwszy ujawnił
swój zamiar stworzenia nowej generacji samolotu myśliwsko-treningowego
zdolnego przygotować pilotów do najnowszych generacji samolotów
obsługiwanych w Chinach. W celu zmniejszenia zarówno czasu
przygotowania i kosztów rozwoju projektowania zdecydowano, że samolot
będzie bazował na Guizhou JJ-7 (oparty na MiG-21U). JL-9
został oblatany w 2003 roku, w zaledwie dwa lata po rozpoczęciu
projektu, dzięki czemu jest to najkrótszy czas rozwoju samolotu w
historii chińskiego.W czerwcu 2005 roku chińskie media
potwierdziły że JL-9 będzie częścią pięcioletniego planu zamówień
publicznych dla chińskiej armii.
Warianty:
JL-9 - wersja dla chińskiego lotnictwa, FTC-2000- wersja na eksport.
Uzbrojenie: działko Typ 23-1 kal. 23 mm oraz rakiety i bomby zawieszane na 5 węzłach (4 pod skrzydłami i 1 pod kadłubem) o łacznej masie 2000 kg.
Uzbrojenie: działko Typ 23-1 kal. 23 mm oraz rakiety i bomby zawieszane na 5 węzłach (4 pod skrzydłami i 1 pod kadłubem) o łacznej masie 2000 kg.