Producent
: Sikorsky Aircraft
Państwo : USA
Typ : śmigłowiec transportowy, śmigłowiec zwalczania okrętów podwodnych
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 08-03-1954
Data wprowadzenia : 1954
Użytkownicy : śmigłowiec był stosowany w ponad 20-tu armiach świata.
Państwo : USA
Typ : śmigłowiec transportowy, śmigłowiec zwalczania okrętów podwodnych
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 08-03-1954
Data wprowadzenia : 1954
Użytkownicy : śmigłowiec był stosowany w ponad 20-tu armiach świata.
Dane techniczne
Napęd | 1× Wright R-1820-84 | |
Moc | [KM/kW] | 1525 / 1137 |
Średnica wirnika | [m ] | 17,07 |
Długość kadłuba | [m ] | 17,28 |
Wysokość | [m ] | 4,85 |
Masa własna | [kg] | 3 583 |
Masa użyteczna | [kg] | 2 767 |
Masa całkowita | [kg] | 6 350 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 198 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | ? |
Pułap | [m] | 1 770 |
Zasięg maksymalny | [km] | 293 |
Śmigłowiec
H-34 został opracowany na początku lat 50-tych XX wieku w celu
zastąpienia śmigłowców UH-19 Chickasaw. Był produkowany w latach
1953-1971.
Główne
wersje: HSS-1
Seabat -
wersja zwalczania okrętów podwodnych; HSS-1N
Seabat - wersja HSS-1 ze zmodernizowaną awioniką, zdolna
do
działań w każdych warunkach pogodowych; H-34A Choctaw -
wersja transportowa; HUS-1
Seahorse -
transportowa; Wessex
- wersja
budowana w kilku wariantach na licencji przez brytyjski Westland. W
1962 roku zmieniono oznaczenia wersji Saebat na SH-34 a wersji HUS na
SH-34, natomiast H-34A na CH-34.
Ładowność: do 16 żołnierzy
Ładowność: do 16 żołnierzy