Producent
: North American Rockwell / później Rockwell International (obecnie
część Boeinga)
Państwo : USA
Typ : bombowiec strategiczny
Konstrukcja : duralowa z elementami z tytanu i kompozytu, dolnopłat o zmiennej geometrii skrzydeł (skos od 15° do 67,5°)
Załoga : 4 (kapitan, pilot, oficer ofensywnych systemów i oficer defensywnych systemów)
Data oblotu : 23-12-1974
Data wprowadzenia : 01-10-1986
Użytkownicy : USA
Państwo : USA
Typ : bombowiec strategiczny
Konstrukcja : duralowa z elementami z tytanu i kompozytu, dolnopłat o zmiennej geometrii skrzydeł (skos od 15° do 67,5°)
Załoga : 4 (kapitan, pilot, oficer ofensywnych systemów i oficer defensywnych systemów)
Data oblotu : 23-12-1974
Data wprowadzenia : 01-10-1986
Użytkownicy : USA
Dane techniczne
Napęd | 4× General Electric F101 -GE-102 | |
Moc | [kN] | 4 x 64,9 / 4 x 136,92 |
Rozpiętość | [m ] | 41,8 / 24,1 |
Długość | [m ] | 44,50 |
Wysokość | [m ] | 10,4 |
Powierzchnia nośna | [m2] | 181,20 |
Masa własna | [kg] | 87 100 |
Masa użyteczna | [kg] | 129 300 |
Masa całkowita | [kg] | 216 400 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 1 330 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | ? |
Prędkość minimalna | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | ? |
Pułap | [m] | 18 000 |
Zasięg maksymalny | [km] | 11 998 |
Doświadczenia
wojny wietnamskiej oraz
wzrastające wymagania wobec B-52 (mimo iż był modyfikowany, stale
udoskonalany) a także jego stopniowe zużycie spowodowały, że
Departament Obrony USA w 1969 roku podjął temat budowy naddźwiękowego
bombowca strategicznego. Najbardziej liczącym się firmom lotniczym
przedstawiono wymagania AMSA (Advanced Manned Strategic Aircraft) dotyczące nowego bombowca.
Spośród przedstawionych projektów firm lotniczych wybrano projekt
opracowany w biurach konstrukcyjnych koncernu Rockwell International.
Produkowany w latach 1984-1988.
Uzbrojenie:
rakiety i bomby (klasyczne i jądrowe) umieszczone w 3 wewnętrznych
komorach o masie 34020 kg oraz podwieszane na 6 zewnętrznych węzłach
podwieszeń o masie 26760 kg.