Producent
: AMX International
Państwo : Włochy / Brazylia
Typ : samolot szturmowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa
Załoga : 1 lub 2
Data oblotu : 15-05-1984
Data wprowadzenia : 1989
Użytkownicy : Włochy, Brazylia
Państwo : Włochy / Brazylia
Typ : samolot szturmowy
Konstrukcja : duralowa, półskorupowa
Załoga : 1 lub 2
Data oblotu : 15-05-1984
Data wprowadzenia : 1989
Użytkownicy : Włochy, Brazylia
Dane techniczne
Napęd | Rolls-Royce Sprey RC.168 807 | |
Moc | [kN] | 49,06 |
Rozpiętość | [m ] | 8,87 |
Długość | [m ] | 13,23 |
Wysokość | [m ] | 4,55 |
Powierzchnia nośna | [m2] | 21,00 |
Masa własna | [kg] | 6 730 |
Masa użyteczna | [kg] | 6 270 |
Masa całkowita | [kg] | 13 000 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 1 160 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | 950 |
Prędkość minimalna | [km/h] | ? |
Wznoszenie | [m/s] | 52 |
Pułap | [m] | 13 000 |
Zasięg maksymalny | [km] | 3 330 |
W
kwietniu 1978 roku Aeritalia i Aermacchi połączyły swoje siły w celu
spełnienia wymogów z włoskiego lotnictwa (AMI) dotyczącego budowy
lekkiego samolotu uderzeniowego i rozpoznawczego. Program otrzymał
dodatkowy impuls w 1981 roku gdy do programu jako partner przemysłowy
dołączyła brazylijska firma lotnicza EMBRAER. Samolot produkowany był w
latach 1986-1999.
Warianty: AMX- jednomiejscowy samolot szturmowy (brazylijski A-1A), AMX-T - dwumiejscowy wariant szkoleniowy (brazylijski A-1B), AMX-ATA - dwumiejscowy myśliwsko-bombowy, AMX-R (RA-1) - wariant rozpoznawczy.
Uzbrojenie:
jedno działko M61 Vulcan kal. 20 mm (włoski samolot) albo dwa działka DEFA 544 kal. 30 mm (brazylijski samolot) oraz rakiety i
bomby zawieszane na 5 węzłach o łacznej masie 3800 kg.
Radar:
EL/M-20001B (włoskie wersje) lub Fiar / SCP/01 Tectelcom